O nas

KreaTech ? Kreatywni Technologicznie

Naszą pasją są nowoczesne technologie. Zamiłowanie to wykorzystujemy w budowie profesjonalnych robotów i organizacji atrakcji technologicznych na eventach. W ciekawy i nowatorski sposób przekazujemy zdobytą wiedzę młodym pokoleniom na prowadzonych przez nas zajęciach.

Inwestuj razem z nami w przyszłość swojego dziecka!

Poznaj nas, naszą misję oraz dowiedz się, dlaczego jesteśmy najlepsi!

Dyrekcja

Marek Grzesik

CEO

Finanse
Osoba kontaktowa w sprawie zajęć

Tel: 511...

Marek Grzesik

CEO

511 974 508

Marek Grzesik absolwent automatyki i robotyki, właściciel firmy MG VR zajmującej się nowoczesnymi technologiami w tym głównie wirtualną rzeczywistością, CEO w KreaTech; instruktor zajęć z robotyki, programowania, Scratch?a, robotyki humanoidalnej, elektroniki, druku 3d;
Poprzez współpracę z uczelniami wyższymi oraz udział w projektach unijnych przyczynia się do ekspansji potencjału studentów i ich kariery naukowej. Niejednokrotnie zasiada w składzie sędziowskim na różnych turniejach związanych z robotyką i programowaniem.
Ukończył studia na kierunku Automatyka i Robotyka ze specjalnością Mechatronika i Robotyka na Akademii Górniczo- Hutniczej w Krakowie. Również w Krakowie studiował na Uniwersytecie Ekonomicznym Zarządzanie ze specjalnością Zarządzanie sprzedażą w produkcji i handlu. Posiada bogate doświadczenie zawodowe. Członek Grupy Roboczej ds. małopolskich inteligentnych specjalizacji ?Przemysły kreatywne i czasu wolnego? powołanej przez Zarząd Województwa Małopolskiego. Obecnie jest Dyrektorem Zarządzającym w firmie KreaTech, zajmującej się zajęciami edukacyjnymi dla dzieci i młodzieży. Ukończył Kurs Kierownika Kolonii, dzięki czemu może sprawować opiekę nad całością organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Odpowiada za kierunek rozwoju przedsiębiorstwa oraz koordynuje działania wszystkich pracowników. Swoje zdolności analityczne oraz wiedzę z zakresu nowoczesnych technologii wykorzystuje w planowaniu kolejnych etapów działalności, stawiając firmie ambitne cele, które konsekwentnie realizuje. Specjalizuje się w prowadzeniu i organizacji interaktywnych szkoleń oraz pokazów w dziedzinach takich jak robotyka, automatyka, high tech. Tworzy własne programy komputerowe na potrzeby konkretnych projektów, przyspieszające i ułatwiające pracę. Swoimi umiejętnościami i doświadczeniem chętnie dzieli się z innymi, sprzyjając tym samym zwiększeniu kompetencji swojego zespołu. Z chęcią angażuje się w ciekawe inicjatywy wpisujące się w krąg jego zamiłowań. Marek Grzesik dba o rozwój intelektualny oraz technologiczny młodego pokolenia. Wspomoże to w przyszłości ochronić województwo przed brakiem wykwalifikowanej kadry i utrzymać jego rozwój. "Mam nadzieję iż w przyszłości bazując na przekazanej przeze mnie wiedzy będą tworzyć elitę małopolskiej kadry IT, robotyki i automatyki. Poprzez współpracę z uczelniami wyższymi oraz udział w projektach unijnych przyczynię się do ekspansji potencjału studentów i ich kariery naukowej".

Dagna Grzesik

Właścicielka

Finanse
Eventy

Tel:503...

Dagna Grzesik

Właścicielka

Właścicielka firmy KreaTech, mama trójki dzieci, świadoma potrzeby odpowiedniej edukacji od najmłodszych lat. Udowadnia, że można być szczęśliwą mamą, właścicielką aktywnie rozwijającej się firmy oraz osobą realizującą pasję. A to wszystko można połączyć! Osoba odpowiedzialna za koordynację dużych eventów, przygotowywanie ofert, osoba decyzyjna w sesjach strategicznych dotyczących rozwoju firmy oraz instruktorka zajęć plastycznych, fotograficznych. Ukończyła Kurs Kierownika Kolonii, dzięki czemu może sprawować opiekę nad całością organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Nadążając za nowinkami technologicznymi podejmuje decyzję inwestycyjne w firmie. Taką ważną i trafną decyzją było sprowadzenie robota humanoidalnego Nao. "Prowadząc firmę zajmującą się edukacją i jako mama jestem świadoma jak dokładnie powinna wyglądać edukacja dzieci i młodzieży w tym podejście do nich kadry edukacyjnej. Jestem fanką świadomą potęgi klocków Lego i ich możliwych walorów edukacyjnych, dla tego decyzja o założeniu firmy oferującej usługi edukacyjne przy pomocy Lego Educations była prosta. Obok miłości do Lego już od najmłodszych lat byłam zafascynowana malarstwem, fotografią i grafiką komputerową. Nie zapominając o tej pasji, wciąż rozwijam ją będąc fotografem rodzinnym, ślubnym".

Nasz Zespół

Zespół KreaTech to nauczyciele, absolwenci i studenci głównie kierunków pedagogicznych, technicznych i informatycznych.
Łączy ich pasją do nowoczesnych technologii. Zamiłowanie to wykorzystują w budowie profesjonalnych robotów i innych projektach. W ciekawy i nowatorski sposób przekazują zdobytą wiedzę młodym pokoleniom na prowadzonych przez KreaTech zajęciach.

Agnieszka

Instruktor Robotyki Minecraft 3D

Agnieszka

Instruktor Robotyki Minecraft 3D

Studiuję edukację techniczno-informatyczną na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, na którym okazjonalnie udzielam się podczas warsztatów dla najmłodszych z zakresu handmade.

Praca z dziećmi sprawia mi niesamowitą radość - uważam, że nauka poprzez zabawę rozwija o wiele więcej zdolności niż uczenie się tradycyjnymi metodami. Z tego powodu zainteresowałam się nie tylko robotyką z LEGO, ale także edukacyjnym aspektem gier komputerowych oraz sposobie tworzenia ich przez dzieci (aplikacje Scratch czy Kodu).

Przez niemal dwa lata zajmowałam stanowisko administratora jednego z większych, polskich serwerów Minecraft. Pokazywałam tam graczom jak w kreatywny sposób można wykorzystać możliwości tej gry - od turniejów i quizów zaczynając, na konkursach budowlanych kończąc.

Amatorsko zajmuję się grafiką komputerową oraz rysunkiem, posiadam ukończony kurs modelowania w programie 3ds Max. Posługuję się dobrze językiem angielskim. W wolnych chwilach lubię w coś pograć albo poczytać dobra książkę. Interesuję się także kynologią oraz pozytywnymi metodami szkolenia psów.

Jestem samoukiem i siłę w dążeniu naprzód, pomimo niepowodzeń, czerpię ze słów znanego astrofizyka Stephena Hawkinga:
"Patrz w gwiazdy, a nie pod nogi. Bądź ciekawski. I jakkolwiek trudne wydaje się życie, zawsze jest coś, w czym możesz osiągnąć sukces. Wystarczy tylko, że się nie poddasz."
Dlatego też podchodzę do swoich podopiecznych z ogromnym zasobem cierpliwości i uwagi - ponieważ uważam, że wszystko jest osiągalne. A każdy sukces, nawet ten najmniejszy, pomaga doskonalić nasze umiejętności i dojść do określonego celu.

Witek

Instruktor Robotyki, Eventy

Witek

Instruktor Robotyki, Eventy

Jestem studentem informatyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pochodzę z małej wsi na Kaszubach, przez parę lat mieszkałem w Gdańsku, a od początku studiów w Krakowie. Pasjonuję się szeroko pojętą technologią, a w szczególności rozwiązaniami konsumenckimi. W centrum moich zainteresowań znajduje się ekosystem Apple, a w szczególności tworzenie oprogramowania na platformę iOS. Oprócz tego lubię czytać, biegać, jeździć na nartach i okazjonalnie zdobywać góry.

W KreaTech pracuję już od 2014 roku, powadziłem zajęcia zarówno w wielu dużych miastach małopolski jak i w małych miejscowościach. Pracowałem z każdą grupą wiekową, od dzieci w przedszkolach po uczniów gimnazjum. Zebrane doświadczenie pozwala mi przeprowadzić sprawnie zajęcia niezależnie od warunków. Uczenie sprawia mi bardzo dużo przyjemności, szczególnie gdy dzieci wykazują zainteresowanie robotami i programowaniem. Cieszę się że dla niektórych chociaż dzieci komputer to coś więcej niż tylko gry i zabawa.

?Computers are like a bicycle for our minds" - Steve Jobs.

Magda

Instruktor Robotyki, Eventy

Magda

Instruktor Robotyki, Eventy

Hej, jestem Magda i zapraszam Cię na zajęcia 🙂 Od najmłodszych lat miałam różne zamiłowania, począwszy od pomagania mamie w kuchni i ogródku, wspinania na drzewa, zbierania roślin, obserwowania zwierząt, malowania i rysowania do zabawy narzędziami taty i budowania razem z kolegami różnych maszyn, urządzeń i pojazdów. Lubiłam robić coś z niczego, do dziś w rodzinie mówią na mnie MacGyver. Część zainteresowań udało mi się rozwijać w trakcie nauki. Ukończyłam technikum na kierunku organizacja usług gastronomicznych, posiadam licencjat z biologii i geologii, ukończyłam studia magisterskie z zarządzania zasobami przyrody. Interesuje się ochroną środowiska, technologiami jego oczyszczania i projektowaniem terenów zieleni. W KreaTech pracuję od kilku lat i prowadzę zajęcia zarówno z początkującymi jak i bardziej zaawansowanymi uczestnikami. W pracy mogę dalej rozwijać konstruktorskie zapędy a najlepsze jest to, że mogę to zainteresowanie zaszczepić w młodych umysłach. Niesamowicie jest obserwować dzieci, które naprawdę z zainteresowaniem uczestniczą w naszych zajęciach i obserwować ich postępy. Aktualnie obejmuję stanowisko Team Leader-a, prowadzę zajęcia, dbam o porządek, jakość zajęć oraz odpowiedni poziom kadry nauczającej.

Justyna

Instruktor Robotyki, Eventy

Justyna

Instruktor Robotyki, Eventy

Absolwentka Analityki Gospodarczej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Nabyte zdolności analityczne wykorzystuję jako pomoc podczas programowania robotów.

Dla niektórych praca z dziećmi to dość trudne zadanie, z kolei ja tą pracę bardzo lubię i jakaś magiczna siła sprawia, że dzieci lubią mnie (a przynajmniej tak mówią 🙂 ) Znajomi od dawna uważają, że swoje wykształcenie powinnam ukierunkować na pracę z dziećmi. W KreaTech pracuję od momentu powstania firmy. Elementy zestawów edukacyjnych od Lego znam na tyle dobrze, że wymyślenie nowego robota z elementów zestawu nie sprawia mi trudności. Bardzo szybko stwierdzam, czy dany robot ma szansę być zbudowanym przez kolejnych kursantów. Jestem firmowym kontrolerem jakości nowych konstrukcji 😉 Aktualnie prowadzę zajęcia weekendowe, pod czas eventów lub urodziny a w tygodniu spędzam czas na pracy z dziećmi w przedszkolu.

Swój wolny czas spędzam śpiewając w chórze a wieczorami dla odprężenia poszukuję nowinek technologicznych, które później mogę przekazać swoim znajomym i uczestnikom zajęć 😉

Błażej

Instruktor Robotyki, Eventy

Błażej

Instruktor Robotyki, Eventy

Student informatyki Uniwersytetu Pedagogicznego. Pracą z dziećmi zajmuję się od trzech lat dzięki czemu wiedzę związaną z programowaniem, robotyką LEGO, oraz grafiką 3D mogę przekazywać młodszym. Bardzo lubię urzeczywistniać nowe pomysły i kreatywnie budować "coś z niczego". Dobrą komunikację z kursantami zawdzięczam młodszemu rodzeństwu, któremu przekazuję wiedzę do dziś. Prowadzę zajęcia zarówno wakacyjne jak i semestralne dla dzieci i młodzieży. Hobbystycznie zajmuję się także tworzeniem nowych choreografii dla jednego z najbardziej zaawansowanych robotów - humanoidalnego NAO. W miarę wolnego czasu lubię podróżować, odwiedzać nowe miejsca, tworzyć własne kompozycje kulinarne. Interesuję się również kulturą japońską, dzięki której możemy poznawać coraz bardziej zaawansowane roboty!

Bartosz

Instruktor Robotyki

Bartosz

Instruktor Robotyki

Studiuję Automatykę i Robotykę na Politechnice Krakowskiej. Od czterech lat aktywnie udzielam się w wolontariatach stowarzyszenia Wiosna. Obecnie jestem liderem kolegium w Akademii Przyszłości. W swojej pracy cenię indywidualne podejście, cierpliwość i dostrzeganie w innych tego co najpiękniejsze. W wolnych chwilach programuje, tańczę, czytam. Lubię aktywność fizyczną, ostatnio dużo biegam i zdarza mi się pokonać dystans maratoński.

Michał

Instruktor Robotyki

Michał

Instruktor Robotyki

Cześć! Nazywam się Michał Ginter. Jestem studentem II-go stopnia Politechniki Krakowskiej im.
Tadeusza Kościuszki na kierunku Biotechnologia Przemysłowa i w Ochronie Środowska. Posiadam już
stopień inżyniera w tejże dziedzinie. Pasjonuje się motoryzacją i nowoczesnymi technologiami
związanymi z mechaniką, elektroniką i informatyką. Swoje zainteresowania spełniam pracując w
Kreatechu, prowadząc zajęcia z robotyki. Jestem rzetelny, odpowiedzialny i kreatywny. Możliwość
przekazywania wiedzy innym stanowi dla mnie przyjemność. W wolnym czasie lubie gotować, czytać
oraz uprawiać sport.

Kamil

Instruktor Robotyki

Kamil

Instruktor Robotyki

Studiuję Automatykę i Robotykę na Politechnice Krakowskiej. Po wielu latach mam okazję zgłębić zasady działania wielu urządzeń, jak również robotów. Lubię różnego rodzaju zjawiska przyrodnicze i nowoczesne technologie. Klockami LEGO interesuję się od dzieciństwa - najbardziej fascynowało mnie tworzenie pojazdów i robotów nie z instrukcji, a z własnej - pełnej kreatywnych pomysłów - głowy. Obecnie łączę swoją pasję do robotów i klocków z pracą, która jest dla mnie nauką i zabawą.
W swojej pracy z dziećmi staram się stawiać wymagania zarówno dzieciom, jak i sobie, gdyż jak mówił Jan Paweł II: "Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali". Dążę do tego, aby zajęcia były dla nas niezapomnianą przygodą oraz dobrą zabawą, tak aby dzieci z utęsknieniem wyczekiwały następnych zajęć i z chęcią na nie przychodziły. Andre Stern napisał w jednej ze swoich książek: "Zabawę trzeba traktować poważnie, bo nie istnieje lepsza metoda, żeby się uczyć". Jestem przekonany, że dzieci wychodzą z moich zajęć nie tylko z poczuciem szczęścia, ale również z głową pełną nowej wiedzy.
W kręgu moich zainteresowań znajduje się również muzyka. Uwielbiam grać na klawiszach oraz saksofonie. Marzeniem moim jest stworzenie robota, który zagra razem ze mną. Za pomocą klocków LEGO, jak również dzięki studiom, będę w stanie to zrobić. Ogromną radość sprawia mi również uśmiech i szczęście innych, dlatego też często angażuję się w wolontariat, jak na przykład kiermasz charytatywny "Ciacho za ciacho", czy pracę charytatywną w Domu Pomocy Społecznej w Broniszewicach. Praca z dziećmi jest dla mnie przyjemnością, gdyż to ich szczęście daje mi najwięcej radości.

Kuba

Instruktor Robotyki

Kuba

Instruktor Robotyki

Mechanika i budowa maszyn to zwieńczenie mojego majsterkowania od najmłodszych lat. Zawsze czułem chęć przebudowy różnych rzeczy w celu ułatwienia sobie życia. Pasja do konstruowania i projektowania zaczęła się w moim życiu bardzo wcześnie, myślę, że została przekazana genetycznie. Mieszanie zestawów klocków LEGO, nawet z ówczesnymi techicsami powodowało niebywałość i kreatywność konstrukcji. Przez ostatnie lata ciężkich treningów, poświęceń związanych z uprawianiem kolarstwa, nauczyły mnie cierpliwości, opanowania i zdyscyplinowania. Przebudowa i nieustanne modyfikacje roweru zaspokajały moją młodzieńczą twórczość Reasumując nabyte umiejętności praca związana z robotyką, projektami 3D czy grafiką oraz możliwość przekazania zdobytej przeze mnie wiedzy sprawia mi ogromną frajdę.

Anna

Instruktor Robotyki

Anna

Instruktor Robotyki

Cześć! Nazywam się Ania, studiuje fizjoterapię. Interesuje się medycyną, psychologią oraz nowinkami technologicznymi.
Swoją miłość do Lego rozpoczęłam już w wieku przedszkolnym, kiedy to szczytem marzeń było posiadanie własnego zestawu. Wraz z postępem moja fascynacja do nowoczesnych technologi pogłębia się. Bardzo lubię pracę z dziećmi, które są otwarte na świat wiedzy i umiejętności. Uważam, że wspaniale jest zrażać młodych ludzi nowymi możliwościami, które mogą przerodzić się w pasje, zwłaszcza, że żyjemy w dobie elektroniki. Jak mówił Janusz Korczak ?pomóżmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może?.

Inne moje pasje to podróże- najlepiej górskie wędrówki, książki- te z ?happyend-em?, muzyka- rockowa, kolekcjonowanie szkatułek- tych antycznych.

Moje plany na przyszłość to pogłębianie wiedzy technologiczno- medycznej, nauka gry na gitarze oraz adopcja psa.

Tomasz

Instruktor Robotyki

Tomasz

Instruktor Robotyki

Moją największą pasją jest origami, którym zajmuję się już od ośmiu lat. Kiedy poznałem możliwości zastosowania origami w medycynie, robotyce czy projektach kosmicznych NASA, zacząłem bardziej interesować się robotyką i nowoczesnymi technologiami. Właśnie to skłoniło mnie do podjęcia studiów na AGH, na kierunku Komputerowe Wspomaganie Procesów Inżynierskich. Origami nie tylko pomogło mi w wyborze studiów, ale nauczyło także jak przekazywać innym swoją wiedzę w trakcie warsztatów i dało możliwość uczestniczenia jako ekspert w programach telewizyjnych czy eventach. Specyfika moich studiów pozwala mi na poszerzanie wiedzy z zakresu robotyki, symulacji komputerowych oraz sterowania i programowania obrabiarek CNC.
Moja przygoda z Lego rozpoczęła się już w przedszkolu. Wraz z upływem lat i poznawaniem nowych, najróżniejszych zestawów kloców kontynuuję ją aż do dzisiaj, bo dzięki swojej pracy, mogę nie tylko bawić się dalej, ale też wprowadzać w świat robotyki młodych konstruktorów.

Alicja

Instruktor Robotyki

Alicja

Instruktor Robotyki

Nazywam się Alicja i jestem studentką Automatyki i Robotyki na Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie. Swoją przygodę z technologią zaczęłam dość późno, gdyż dopiero w liceum nauczyciel informatyki zainteresował mnie programowaniem. Od tej pory zaczęło mnie coraz bardziej interesować działanie różnego rodzaju programów, gier oraz maszyn. Niestety najciekawsze książki nie zawsze były tłumaczone na język polski, ale dzięki temu bardzo szybko rozwinęłam swoją znajomość języka angielskiego.

Zawsze lubiłam pracę z dziećmi. Głównie przez ich kreatywność, masę pomysłów i energii, a praca z nimi to swego rodzaju przygoda. Dzięki pracy w KreaTech, mogę pokazać dzieciom moje największe hobby, które myślę że daje masę zabawy każdemu niezależnie od wieku.

Aktualnie jestem członkiem zarządu Koła Naukowego Integra. Zajmuje się ono wszelako pojętą automatyką i robotyką, a także organizuje festiwal robotyczny Robocomp, w którym różnego rodzaju roboty mogą ze sobą realizować w wielu konkurencjach. Już po raz drugi mogę się pochwalić byciem w gronie organizatorów tego przedsięwzięcia.

W wolnych chwilach lubię czytać książki, grać w gry, zarówno komputerowe jak i planszowe. Interesuje się również grafiką komputerową, oraz modelowaniem 3D.

Paweł

Instruktor Robotyki

Paweł

Instruktor Robotyki

Studiuję Mechanikę i Budowę Maszyn na Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie. Moją pasję do robotów zapoczątkowały klocki Lego. Od najmłodszych lat fascynowało mnie budowanie własnych modeli. Lubię szukać rozwiązań różnych problemów i tworzyć coś na swój własny oryginalny sposób. Cieszy mnie pokazywanie ciekawych i kreatywnych rzeczy, których sam się wcześniej nauczyłem. Jestem instruktorem Trick Board (utrzymywanie równowagi na desce), więc praca z dziećmi i przekazywanie umiejętności nie są mi obce. Chcę uczyć młode umysły kreatywnego myślenia i budowania coraz to ciekawszych maszyn, tak samo jak sam się nauczyłem będąc dzieckiem. Lubię pokazywać dzieciom, że często te najprostsze, niestandardowe rozwiązania są najlepsze- "Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie".

Kacper

Instruktor Grafiki, Robotyki

Kacper

Instruktor Grafiki, Robotyki

Jestem studentem Politechniki Krakowskiej, na której niedawno otrzymałem szansę rozwijania swojej pasji związanej z robotami na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn. Stanowi to dla mnie możliwość do spełnienia swoich marzeń, którą z pewnością wykorzystam, ponieważ jestem osobą, która zawsze będzie dążyła do osiągnięcia wyznaczonych celów i się nie poddaje.
Od kiedy pamiętam ciekawiło mnie jak coś działa i dlaczego, dopiero później zachwycałem się efektami pracy urządzenia. Zgodnie ze słowami ?Trening czyni mistrza" rozgryzałem tajniki działania maszyn, robotów jak i zabawek. Właśnie takie podejście pozwoliło mi wyróżnić się z tłumów i lepiej zrozumieć zasady fizyki i mechaniki.
Uwielbiam pracować z dziećmi, ponieważ to właśnie one i ich pomysły stanowią dla mnie inspirację. Bardzo często dorośli, inżynierowie czy naukowcy głowią się jak rozwiązać pewien problem, bo myślą według schematów. Natomiast dla dzieci nie istnieją żadne ograniczenia i czasem ich pomysły w swojej prostocie okazują się być najlepsze. Słowa, które wywarły na mnie największy wpływ to słowa Alberta Einsteina: ?Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i on to robi.". Z tego powodu na moich zajęciach staram się, aby uczestnicy nie myśleli standardowo, tylko wyszli poza utarte ścieżki.
W swoim życiu zawszę uznaję ponownie słowa Alberta Einsteina, który powiedział: ?Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, bo wiedza jest ograniczona." I tą też zasadę staram się wpajać moim podopiecznym.

Z doświadczenia wiem, że wielu nauczycieli nie lubi niewygodnych pytań, na które nie znają odpowiedzi. Ja natomiast cieszę się z tych pytań, ponieważ wiem, że dzieci szukają innych, nowych rozwiązań. Zawsze staram się traktować każde dziecko w indywidualny sposób, który da mu możliwość na znalezienie swojej pasji, ponieważ wiem, że każde dziecko ma inne potrzeby i upodobania.
Przez kilka lat mieszkałem w USA, dlatego mój angielski jest na wysokim poziomie. Na zajęciach z grafiki komputerowej wprowadzam pojęcia w języku polskim oraz angielskim, ponieważ niektóre programy i strony internetowe są najczęściej pisane w języku angielskim - dzięki temu uczestnicy zajęć nie mają potem problemów ze zrozumieniem nawet specjalistycznego słownictwa.
W chwilach wolnych od nauki i pracy podróżuję, a szczególnie moją uwagę przykuwają góry. Tylko tam mogę prawdziwie wypocząć, nabrać sił i zmotywować się do dalszej pracy.
Z podróżowaniem również wiążę pasję do fotografii (cyfrowej jak i analogowej), uwielbiam wspominać najpiękniejsze momenty życia. Zgonie z mottem ?Nieważne ile chwil przeżyłeś, ale ważne ile było tych, które zaparły dech w piersiach" zdobywam szczyty pomimo trudu i zmęczenia.

Takie upodobania pozwalają mi połączyć naukę, pracę i odpoczynek w jedno, z czego czerpię satysfakcję.

Monika

Instruktor Robotyki, Handmade

Monika

Instruktor Robotyki, Handmade

Studiuję Informatykę na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Informatyką na poważnie zainteresowałam się w liceum, kiedy to miałam okazję uczestniczyć w projekcie młodzieżowej E-Akademii Nauk Matematyczno-Przyrodniczych w Krakowie. Dzięki tym zajęciom nie tylko poszerzyłam swoje umiejętności ale też zdobyłam certyfikat ECDL. W nagrodę za wysokie wyniki w projekcie miałam możliwość wzięcia udziału w obozie naukowym, podczas którego zwiedzaliśmy CERN, a także Centrum Nauki Technorama. To właśnie wtedy doszłam do wniosku, że moje życie będzie związane z informatyką.

Pamiętam, że moim pierwszym pomysłem na życie była posada nauczycielki w szkole podstawowej. Aktualnie prowadzę zajęcia z robotyki dla wszystkich grup wiekowych, mam dobry kontakt z dziećmi, ale także z ich rodzicami. Cały czas też zdobywam doświadczenie z grafiki komputerowej oraz fotografii. Odbyłam także kurs wychowawcy kolonii.

W wolnych chwilach uczę się nowych rzeczy z dziedziny programowania: nowych języków (np.: Python) czy projektowania aplikacji mobilnych ? uważam, że trzeba spróbować wielu rzeczy, aby dowiedzieć się, co naprawdę chce się robić w przyszłości. Gdy mam więcej czasu - czytam oraz zajmuję się różnego rodzaju pracami DIY. Jest to między innymi robienie dekoracji (świątecznych i nie tylko), stroików, malowanie spersonalizowanych koszulek i toreb, a w ostatnim czasie ? pirografia.

Filip

Instruktor Robotyki Elektroniki 3D

Filip

Instruktor Robotyki Elektroniki 3D

Mam na imię Filip i jestem studentem Informatyki na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Interesuję się nowinkami technologicznymi, lubię wszelkie gadżety w których wykorzystuje się zaawansowane technologie. Pracę z dziećmi zacząłem w firmie Kreatech ponad dwa lata temu. W tym czasie podniosłem swoje kompetencje poprzez kurs na wychowawcę kolonijnego. Prowadzę zajęcia zarówno z robotyki WeDo, Mindstorms jak i z elektroniki . Technologia modelowania 3D i Druku 3D także nie jest mi obca 🙂 . Na moich zajęciach Dzieciaki pobawią się, pożartują i z pewnością wyniosą z zajęć parę ciekawostek odnośnie robotów, czujników które będziemy wspólnie programować, czy praw jakie obowiązują w szeroko pojętej informatyce.
Zapraszam na zajęcia młodszych jak i starszych miłośników robotów!

Michał

Instruktor Robotyki, Elektroniki, Majsterkowania, Minecraft

Michał

Instruktor Robotyki, Elektroniki, Majsterkowania, Minecraft

Student informatyki na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Interesuję się elektroniką oraz szeroko pojętą informatyką - głównie sieciami oraz administracją systemami a także robotyką która łączy obie te dziedziny. Lubię przekazywać swoją wiedzę dzieciom zarówno tym, które potrafią już bardzo wiele, ale też początkującym. Bardzo ważne jest aby odpowiednio pokierować najmłodszych. W pracy łączę swoje pasje właśnie z przekazywaniem wiedzy innym. W wolnych chwilach przeglądam sieć w poszukiwaniu ciekawych projektów. W KreaTech jestem tzw. ITGuy'em - człowiekiem od wszystkiego co związane z informatyką, ale nie tylko. Jednym z moich ciekawych zrealizowanych pomysłów, było stworzenie automatycznego sterowania bramą wjazdową za pomocą ARDUINO. Jestem człowiekiem, który lubi ciekawe wyzwania, dlatego kolejny projekt z wykorzystaniem ARDUINO - stacja meteorologiczna - znajdzie się wraz z opisem w mojej pracy licencjackiej.

Paweł

Instruktor Robotyki

Paweł

Instruktor Robotyki

Jestem studentem Inżynierii Materiałowej na Wydziale Inżynierii Metali i Informatyki przemysłowej Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Stasica w Krakowie. Obiektami moich zainteresowań technologicznych są m. in.: projektowanie oraz optymalizacja procesu wytwarzania spiekanych stali, metody badawcze oraz pedagogika techniczna. Lubię przekazywać wiedzę na temat robotyki z uwagi na szerokie zainteresowania tematyką techniczną. Poza pracą uwielbiam się wspinać, podróżować, słuchać muzyki i czytać literaturę popularnonaukową. Klocki LEGO poznałem kiedy byłem dzieckiem. Od tego czasu interesuje mnie tworzenie LEGO konstrukcji - uważam, że taka zabawa bardzo rozbudza wyobraźnię oraz pomaga w rozwoju technicznym dzieci. Podjąłem studia trzeciego stopnia na kierunku Inżynieria Materiałowa ponieważ interesuje się nauką i lubię prowadzić różnego rodaju badania na materiałach technicznych. Posiadam kurs pierwszej pomocy oraz wspinania skałkowego.

Centrum Kreatywnej Technologii

WIZYTA W CENTRUM KREATYWNEJ TECHNOLOGII
(al. Jana Pawła II 31/ u6, Kraków)

Pełna wrażeń podróż do świata nowoczesnych technologii przybliżająca nowinki techniczne ostatnich lat. Podczas pobytu w CKT dzieci mogą własnoręcznie wykonać mechaniczne konstrukcje, wziąć udział w walkach robotów i grach turniejowych, poznać tajniki elektroniki oraz druku 3D. Małym artystom z pewnością spodobają się zajęcia z grafiki komputerowej i wykonywanie koszulek własnego projektu metodą termoprasy. Wizyta w CKT to także okazja do niezwykłego spotkania z robotem humanoidalnym NAO, który rozmawia, tańczy, a nawet może uczyć karate. Wycieczka może zostać połączona ze zwiedzaniem pobliskiego Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema, Muzeum Lotnictwa Polskiego, czy zabawą w Parku Wodnym.

Nasz sprzęt

Wedo

WeDo 2.0

WeDo 2.0

Zestaw WeDo 2.0 to następca popularnego zestawu Lego WeDo. Nowe projekty zostały opracowane z wykorzystaniem doświadczenia zdobytego dzięki poprzednikowi i z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć technologii. Dzięki użyciu popularnych klocków nauka staje się zabawą i angażuje każdego.

Zestaw został zaprojektowany dla uczniów szkół podstawowych i pomaga w rozwijaniu ich umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych, podstaw inżynierii i programowania (kodowania).

 

Każdy projekt został opracowany na podstawie 3 faz:

  • Odkrywanie ? uczniowie poznają naukowe zagadnienie i pytanie mu towarzyszące, dyskutują nad możliwymi rozwiązaniami.
  • Kreowanie ? uczniowie budują, programują i modyfikują model złożony z Lego. Projekt może być typu: badawczy, rozwiązujący problem lub tworzący model.
  • Dzielenie się wynikami pracy ? uczniowie opisują swój projekt i dzielą się zdobytym doświadczeniem.

 

W trakcie zabawy zestawem dzieci mają możliwość rozwijania swoich pomysłów, wykorzystania zdobytej wiedzy oraz poznania otaczającego ich świata. Projekty mają różny stopień trudności i pokrywają wiele zagadnień m.in. związanych z codziennym życiem, zasadami fizycznymi, nauką o Ziemi i kosmosie oraz podstawami inżynierii. Projekty WeDo 2.0 skupiają się na rozwijaniu ośmiu nawyków ważnych dla naukowca i inżyniera:

  • Zadawanie pytań i rozwiązywanie problemów
  • Użycie modeli
  • Projektowanie prototypów
  • Badanie
  • Analiza i interpretacja danych
  • Wykorzystanie logicznego rozumowania (szukanie wzorców itp.)
  • Zaangażowanie w dyskusję
  • Uzyskanie, ocena i przekazywanie informacji

 

W skład zestawu wchodzą m.in.:

  • Smarhub
  • Silnik
  • Czujnik ruchu
  • Czujnik wychylenia
  • Klocki Lego

 

Zajęcia:

Zestaw przeznaczony dla dzieci w wieku 5-8 lat, które uzyskały odpowiednią wiedzę na zestawach Lego WeDo, kontynuujących przygodę z robotyką na warsztatach Robotyka (Lego WeDo).

Firma KreaTech posiada bardzo bogatą bazę instrukcji oraz specjalne karty kolekcjonerskie z robotami. Karty rozdawane są dzieciom po zbudowaniu danego robota. Poziom zajęć dostosowany do wiedzy i umiejętności dzieci.

Zestawy wykorzystywane także podczas eventów, festynów.

W ramach zajęć ?Robotyka (Lego WeDo)? przewidziane są także lekcje na zestawach Lego Boost ułatwiających przejście na bardziej zaawansowaną robotykę z użyciem Lego Mindstorms.

 

Lego WeDo 2.0

https://www.youtube.com/watch?v=G9e_P9PXRQk

Lego Boost -NOWOŚĆ

 

BOOST to aż 847 elementów w jednym zestawie! Zestaw pobudza kreatywność dzieci dzięki uniwersalnym, kolorowym klockom LEGO? połączonym z zaawansowaną technologią znaną chociażby z LEGO Mindstorms.

LEGO BOOST pozwoli na zbudowanie wspaniałych, kolorowych i szalonych konstrukcji, które za pomocą elementów takich jak Move Hub, programowalny silnik czy czujnik koloru i odległości, ożyją i dadzą jeszcze większą frajdę z zabawy i nauki.

 

Do zbudowania np. modele:

Robot Vernie ? To prawdziwy towarzysz zabawy! Potrafi się poruszać i mówić. Aby aktywować zamontowany na ramieniu Verniego sprężynowy miotacz, wystarczy obrócić jego głowę.

Vernie ma ok. 27 cm wysokości.

 

Łazik M.T.R.4 (Multi-Tooled Rover 4) ? To mocny i wszechstronny łazik, który ma 4 różne dołączane narzędzia, w tym również sprężynową wyrzutnię. Dzięki swoim narzędziom może on wykonywać wiele niezwykłych czynności.

Łazik M.T.R.4 ma ok. 12 cm wysokości, 23 cm długości i 14 cm szerokości.

 

Gitara 4000 ? To najprawdziwsza robotyczna gitara! Instrument posiada funkcję pitch bend (zmiany wysokości dźwięku) oraz efekty akustyczne pozwalające zagrać różne utwory.

Gitara 4000 ma ok. 5 cm wysokości, 42 cm długości i 15 cm szerokości.

 

Kot Frankie ? Frankie to interaktywny zwierzak, który potrafi się bawić, mruczeć i wyrażać nastrój. Jego osobowość zauroczy każdego miłośnika robotów który zdecyduje się nim zaopiekować. Należy pamiętać, by karmić Frankiego odpowiednim jedzeniem, bo będzie nie w humorze!

Kot Frankie ma ok. 17 cm wysokości.

 

Linia Produkcyjna ? To zminiaturyzowana fabryka miniaturowych modeli LEGO! Po zbudowaniu, zaprogramowaniu i uruchomieniu linii produkcyjnej, zaczyna ona składać prawdziwe miniaturowe modele LEGO.

Linia produkcyjna ma ok. 27 cm wysokości, 19 cm długości i 16 cm szerokości.

 

Dedykowana aplikacja, posiada szczegółowe instrukcje budowania i programowania każdego modelu. Intuicyjny interfejs graficzny pozwala na zaprogramowanie modeli poprzez przeciąganie i dołączanie do siebie kolorowych ikonek symbolizujących na przykład ruch, sprawdzenie czujnika czy włączenie światła.

BOOST bawi i jednocześnie uczy programowania, dzięki czemu będzie świetnym wprowadzeniem w dziedzinę robotyki.

 

Główne cechy produktu:

  • Pełny zestaw kreatywny rozbudzający kreatywność i wyobraźnię dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat, pozwalający na budowanie robotów i ciekawych konstrukcji o wielu funkcjach.
  • Prosta w obsłudze aplikacja na tablet z systemami iOS i Android, pozwalająca na zaprogramowanie modeli w graficznym interfejsie, ucząca programowania robotów jednocześnie dobrze się przy tym bawiąc.
  • Ponad 840 elementów w efektownej, biało-pomarańczowo-niebieskiej kolorystyce.
  • Zupełnie nowy produkt prosto od LEGO!

 

W skład zestawu wchodzą:

  • Element Interactive Motor ? programowalny silnik.
  • Element Move Hub ? ma funkcję połączeń przez Bluetooth Low Energy (BLE), dwa programowane silniki, przycisk aktywacji, wewnętrzny czujnik przechyłu oraz kontrolkę.
  • Czujnik koloru i odległości ? wykrywający dystans, ruch i kolor, a do tego pełni funkcję oświetlenia.

LEGO BOOST, to zestaw kreatywny dedykowany dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat -które ukończyły poziom WeDo/WeDo 2.0, kontynuujących przygodę z robotyką /dzieci w wieku 9 lat rozpoczynających robotyczną przygodę.

Zajęcia:

LEGO BOOST, to zestaw kreatywny dedykowany dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat, które uzyskały odpowiednią wiedzę na zestawach Lego WeDo, WeDo 2.0, kontynuujących przygodę z robotyką na warsztatach Robotyka (Lego WeDo). Zestaw może także być wykorzystany jako wstęp do zajęć Robotyka (Lego Mindstorms)

Firma KreaTech posiada bardzo bogatą bazę instrukcji oraz specjalne karty kolekcjonerskie z robotami. Karty rozdawane są dzieciom po zbudowaniu danego robota. Poziom zajęć dostosowany do wiedzy i umiejętności dzieci.

W ramach zajęć ?Robotyka (Lego WeDo)? przewidziane są lekcje na zestawach Lego WeDo, WeDo 2.0, Lego Boost ułatwiających przejście na bardziej zaawansowaną robotykę z użyciem Lego Mindstorms.

 

Lego Boost

https://www.youtube.com/watch?v=yB2v8a2PKpg

Lego Mindstorms NXT

 

Wyjątkowa seria znanego producenta, która łączy markowe klocki Lego (głównie z serii Lego Technic) z czujnikami elektronicznymi, serwomechanizmami i jednostką centralną pozwalającą między innymi na konstruowanie robotów i układów automatyki oraz na ich odpowiednie oprogramowywanie.

Zestaw idealny do rozpoczęcia przygody z robotyką i elektroniką zarówno dla uczniów gimnazjum i szkół średnich jak studentów uczelni wyższych.

LEGO Mindstorms NXT w wersji 2.1 to zestaw do składania i programowania robotów w nowej technologii. Lego Mindstorms NXT 2.1 łączy w sobie nieograniczoną wszechstronność systemu LEGO z inteligentnym mikrokomputerem i intuicyjnym oprogramowaniem. Zestaw narzędzi 2.1 oferuje wszystko co potrzebne do tworzenia swojego pierwszego robota w 30 minut i dziesiątki tysięcy innych robotów, które możesz samodzielnie skonstruować. Znajdziemy tu zatem bazowy element zestawu, czyli specjalną programowalną kostkę LEGO zawierającą mikroprocesor, wyświetlacz LCD, przyciski sterowania oraz porty czujników i silników. Można podłączyć ją do komputera za pomocą kabla USB lub bezprzewodowo poprzez Bluetooth i programować w intuicyjnym środowisku graficznym NXT-G. W wersji NXT 2.1 jest możliwość sterowania kostką bezpośrednio z komputera i tym samym większa kontrola nad działaniem robota. Do znanych z poprzedniej wersji czujników dotyku i odległości dodano czujnik koloru, zastępując dotychczasowy czujnik światła. Zmiany ominęły system napędowy robota, który zapewniają 3 efektywne serwomotory z precyzyjnym układem obrotu. LEGO MINDSTORMS ? wyjątkowa seria znanego producenta, która łączy markowe klocki Lego (głównie z serii Lego Technic) z czujnikami elektronicznymi, serwomechanizmami i komputerową jednostką centralną pozwalającą między innymi na konstruowanie robotów i układów automatyki oraz na ich odpowiednie oprogramowywanie.

 

Zestaw

Bazowy element zestawu, czyli specjalną programowalną kostkę LEGO zawierającą: mikroprocesor, wyświetlacz, przyciski sterowania oraz złącza dla czujników i silników. Można podłączyć ją do komputera za pomocą przewodu USB lub poprzez bezprzewodowy interfejs Bluetooth i programować w intuicyjnym środowisku graficznym NXT-G.

 

Przykładowo możliwe do zbudowania modele robotów:

aligator biegający po podłodze i polujący na zdobycz,

czołg strzelający kulkami, jadący na gąsienicach

robot sortujący kolorowe kulki,

Alpha Rex udoskonalona wersja humanoidalnego robota znanego z poprzedniego zestawu.

 

W skład zestawu wchodzą:

 

  • inteligentna kostka LEGO NXT posiada 32-bitowy mikroprocesor, dużą matrycę, 4 wejścia i 3 porty wyjścia oraz łącze komunikacyjne USB,
  • 3 interaktywne serwomotory,
  • 2 czujniki dotyku,
  • sensor ultradźwiękowy,
  • czujnik koloru, który ma 3 funkcję : rozróżnia kolory i ustawienia świateł oraz działa jako lampa,
  • klocki LEGO Technic pozwalające na budowę różnorodnych maszyn i konstrukcji.

 

Zajęcia:

LEGO Mindstorms NXT, to zestaw dedykowany dla dzieci w wieku 8-14 lat, kontynuujących i rozpoczynających przygodę z robotyką na zajęciach Robotyka (Lego Mindstorms). Wykorzystywany także do edukacji starszej młodzieży oraz studentów, dzięki np. możliwości programowania w języku C. Poziom na zajęciach dostosowany do umiejętności i wieku uczestników.

 

W okresie ferii/ wakacji oraz dla uczestników bardziej doświadczonych wykorzystywane są zestawy z dodatkowymi klockami, umożliwiające budowę większych i bardziej skomplikowanych konstrukcji oraz dedykowane gry turniejowe takie jak ?Zielone Miasto?. Ponadto dodatki takie jak pneumatyka, zestawy do nauki o energii odnawialnej. Dają one więcej możliwości edukacyjnych.

Zestawy wykorzystywane także podczas eventów, festynów.

Firma KreaTech posiada bardzo bogatą bazę instrukcji. W ramach zajęć ?Robotyka (Lego Mindstorms)? przewidziane są lekcje także na zestawach Lego Mindstorms EV3.

 

Lego Mindstorms NXT

https://www.youtube.com/watch?v=ToM-eUD5SNw

Lego Mindstorms EV3

 

Najnowsza seria znanego producenta, która łączy markowe klocki Lego (głównie z serii Lego Technic) z czujnikami elektronicznymi, serwomechanizmami i komputerową jednostką centralną pozwalającą między innymi na konstruowanie robotów i układów automatyki oraz na ich odpowiednie oprogramowywanie.

Zestaw został zoptymalizowany z myślą o stosowaniu w szkole lub na zajęciach pozalekcyjnych i zawiera wszystko, czego potrzeba, by uczyć z wykorzystaniem LEGO MINDSTORMS. Uczniowie mają możliwość budowania, programowania i testowania rozwiązań opartych na technologii i robotyce.

W zestawie znajduje się Inteligentna Kostka EV3 - mały ale potężny komputer używany do sterowania silników robota i zbierania danych z podłączonych czujników. Posiada wsparcie dla technologii Bluetooth oraz WiFi, pozwala na programowanie robota i zawiera wbudowane narzędzia do akwizycji i wizualizacji danych pomiarowych.

Pracując z EV3 uczniowie i studenci są zachęcani do kreatywnego rozwiązywania problemów metodą burzy mózgów, poprzez proces selekcji, budowania, testowania i ewaluacji.

Zawartość zestawu:

  • inteligentna kostka EV3,
  • trzy interaktywne serwomotory z wbudowanymi czujnikami obrotu (dwa duże silniki i jeden średni),
  • ultradźwiękowy czujnik odległości,
  • czujnik światła / koloru,
  • żyroskop z możliwością kumulacji kąta obrotu,
  • dwa czujniki dotyku,
  • dedykowany akumulator,
  • kulka podporowa, idealnie zastępująca koło kastora, znane z poprzednich wersji LEGO MINDSTORMS,
  • kable połączeniowe,
  • klocki LEGO Technic pozwalające na budowę różnorodnych maszyn i konstrukcji.

 

Kluczowe wartości edukacyjne:

  • projektowanie i budowa programowalnych robotów z wykorzystaniem silników, czujników, przekładni, kół, osi i innych technicznych składników,
  • rozumienie i interpretacja dwuwymiarowych rysunków wykorzystywanych do budowy modeli trójwymiarowych,
  • praca metodami inżynierskimi: budowa, testowanie, korekcja błędów, poprawa projektu,
  • zdobywanie praktycznego doświadczenia z wykorzystaniem narzędzi matematycznych, np. szacowanie i pomiar wielkości fizycznych, analiza danych, wyznaczanie średniej,
  • rozwój umiejętności komunikacyjnych, szczególnie w zakresie języka technicznego i słownictwa naukowego

 

Oprogramowanie edukacyjne EV3 to graficzny język programowania robotów LEGO MINDSTORMS EV3. Działanie aplikacji jest oparte o używany w przemyśle i badaniach naukowych system LabVIEW firmy National Instruments.

Programowanie w języku EV3 polega na układaniu sekwencji ikon reprezentujących kolejne polecenia dla robota i pozwala na budowę zarówno bardzo prostych aplikacji jak i rozbudowanych i skomplikowanych algorytmów.

Częścią składową oprogramowania jest rozbudowany system akwizycji i analizy danych pomiarowych, stanowiący idealne narzędzie do wykorzystania podczas doświadczeń i eksperymentów. Możliwa jest również praca w trybie oscyloskopu, można też zaprogramować wartości progowe pomiarów, dla których urządzenie będzie wykonywało zadane czynności, np. wydawanie dźwięku po osiągnięciu założonej temperatury. Moduł analizy danych posiada wszystkie funkcje potrzebne w nowoczesnym laboratorium - pozwala przeprowadzać matematyczne i statystyczne operacje na danych pomiarowych, umożliwia wprowadzenie wartości przewidywanych przez uczniów, istnieje też opcja eksportu danych do dalszej obróbki w innych aplikacjach.

Kolejnym składnikiem aplikacji jest cyfrowy podręcznik i zeszyt - prosty i wygodny sposób na prowadzenie notatek podczas pracy z robotem, przygotowywanie zadań dla uczniów i sprawdzanie ich postępów w pracy.

Oprogramowanie zawiera także 48 tutoriali pokazujących krok po kroku działanie i programowanie robota, od najprostszych zadań (np. ruch robota) do zaawansowanych problemów (np. akwizycja danych, wykorzystanie tablic, operacje matematyczne itd.)


Zajęcia:

LEGO Mindstorms EV3, to zestaw dedykowany dla dzieci w wieku 8-14 lat, kontynuujących i rozpoczynających przygodę z robotyką na zajęciach Robotyka (Lego Mindstorms). Wykorzystywany także do edukacji starszej młodzieży oraz studentów, dzięki np. możliwości programowania w języku C. Poziom na zajęciach dostosowany do umiejętności i wieku uczestników.

W okresie ferii/ wakacji oraz dla uczestników bardziej doświadczonych wykorzystywane są zestawy z dodatkowymi klockami, umożliwiające budowę większych i bardziej skomplikowanych konstrukcji oraz dedykowane gry turniejowe takie jak ?Wyprawa na Marsa?. Dają one więcej możliwości edukacyjnych.

Zestawy wykorzystywane także podczas eventów, festynów.

Firma KreaTech posiada bardzo bogatą bazę instrukcji. W ramach zajęć ?Robotyka (Lego Mindstorms)? przewidziane są lekcje zarówno z użyciem wersji edukacyjnej jak i komercyjnej Lego Mindstorms NXT oraz na zestawach Lego Mindstorms NXT 2.0.

 

Lego Mindstorms EV3

https://www.youtube.com/watch?v=AX3R9R2MMXo

NAO

 

Najwyższej klasy robot humanoidalny, opracowany przez francuską firmę Aldebaran Robotics. Stanowi idealne połączenie wyrafinowanego oprogramowania z masą czujników i dokładnych serwomotorów, czyniących z NAO profesjonalną platformę robotyczną. Korzystanie z otwartego oprogramowania pozwala na zrobienie z NAO wyspecjalizowanego robota, który zadziwi nawet wytrawnego specjalistę od robotyki. Doskonale sprawdził się w wielu rolach: jako narzędzie do nauki robotyki, towarzysz dla dzieci dotkniętych autyzmem, a nawet jako maskotka reklamowa, doskonale przyciągająca uwagę na festynach, eventach, czy dniach otwartych.

Wszystkie roboty humanoidalne są wyposażone w czujniki, jednak te wykorzystane w NAO pokazują jak wiele można osiągnąć dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu. Dzięki 4 czułym mikrofonom NAO nie tylko jest w stanie określić kierunek i natężenie słyszanego dźwięku, ale również rozpoznać wyrazy, a nawet całe zdania wypowiedziane w jednym z 19 języków, dzięki oprogramowaniu firmy Nuance. Możemy zaprogramować go, aby na daną komendę wykonał odpowiednie zadanie, a nawet odpowiedział nam swoim własnym głosem z dwóch głośników umieszczonych w głowie. Dwie kamery pozwalają na rejestrowanie obrazu w rozdzielczości do 1280x960 pikseli i w tempie 30 klatek na sekundę. Ponadto jest w stanie rozpoznawać przedmioty i twarze, dzięki czemu można nauczyć go by kopnął piłkę lub przywitał znajomą osobę mówiąc na głos jej imię. Odpowiedzialne za to oprogramowanie Choregraphe pozwala NAO czytać na głos tekst napisany w jednym z 19 języków. Wszystko to umożliwia nam kontekstualne zaprogramowanie robota w sposób praktycznie niemożliwy na jakimkolwiek innym urządzeniu.

To jednak wciąż nie wszystko. NAO dokładnie rozpoznaje swoje otoczenie dzięki zestawowi dwóch czujników IR w oczach i dwóch dalmierzy ultradźwiękowych na klace piersiowej. W utrzymaniu równowagi pomagają mu 2 żyroskopy, akcelerometr i 8 czujników nacisku umieszczonych w stopach. Pozycja każdej części ciała jest dokładnie śledząca dzięki 36 czujnikom hallotronowym w przegubach, dzięki czemu nigdy nie dojdzie do niechcianej kolizji między ruchliwymi kończynami NAO, zapewniającymi mu 25 stopni swobody. Za ruch ciała odpowiada 26 wysoko-sprawnych serwomotorów (szczotkowych, bezrdzeniowych). Wszystko kontroluje bardzo wyszukane oprogramowanie robota, pozwalające mu uniknąć upadków, samodzielnie wstawać i interpretować złożone, a nawet sprzeczne polecenia.

 

Zajęcia:

 

NAO wykorzystywany jest zarówno do:

- atrakcyjnej edukacji w przedszkolach, wczesnoszkolnej jako pomoc nauczyciela,

-do edukacji w placówkach z dziećmi z autyzmem,

-do nauki programowania w starszych klasach szkół podstawowych oraz w gimnazjum i liceum,

-na zajęciach w okresie ferii/ wakacji

-jako atrakcja na eventach, festynach.

 

Robot humanoidalny Nao wykorzystywany jest do nauki programowania np. na zajęciach Robotyka Master, gdzie także programuje się roboty z serii Lego Mindstorms.

 

NAO

https://www.youtube.com/watch?v=nNbj2G3GmAo

BB-8, Sphero

Mobilne

BB-8, Sphero

Ikoniczny bohater kinowego hitu Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy. BB-8 by Sphero to wiernie odtworzony droid z kultowej kosmicznej sagi. To doskonały gadżet dla miłośników uniwersum Star Wars, który sprawi mnóstwo frajdy.

Wbudowany akumulator droida BB-8 by Sphero gwarantuje około godziny zabawy na jednym naładowaniu. Ładowanie odbywa się metodą indukcyjną. Podczas pracy robot może zarówno samodzielnie patrolować pomieszczenie, jak i wykonywać polecenia użytkownika. Te wydawane są za pośrednictwem aplikacji na smartfona ? możliwe jest wyznaczanie tras w czasie rzeczywistym, wydawanie komend głosowych oraz rejestrowanie i odtwarzanie wiadomości holograficznych. Zasięg droida to 30 metrów, co oznacza, że spokojnie może towarzyszyć użytkownikowi nawet w bardzo dużym pokoju.

Droid BB-8 by Sphero nie tylko wygląda, ale też porusza się dokładnie tak, jak filmowy oryginał ? fani uniwersum Star Wars od razu to zauważą. W rzeczywistości jest to jego wierna, zminiaturyzowana wersja. To właśnie ta cecha sprawia, że robot pozytywnie wyróżnia się na rynku, a pasjonat Gwiezdnych Wojen może zyskać swojego własnego kompana niemal żywcem wyciągniętego z ekranu.

Najciekawsze jest jednak to, że droid BB-8 by Sphero ma własną adaptacyjną osobowość. Jego głowa wyraża radość, dezorientację i panikę oraz to, że robot zgadza się lub nie zgadza się z użytkownikiem. Reakcje i zachowania gadżetu zmieniają się w zależności od tego, jak spędzamy z nim czas. To prawdziwy wierny towarzysz tak jak w filmie.

Fascynaci nowych technologii w przeważającej większości są zachwyceni BB-8 by Sphero. Zwracają uwagę przede wszystkim na to, z jak dużą wiernością odtworzony został filmowy droid. Doceniają także to, że z gadżetem naprawdę można się zaprzyjaźnić ? nie tylko jego reakcje ewoluują w miarę, jak wspólnie się bawimy, ale też BB-8 wciąż ?nadstawia uszu? czekając i rozpoznając nasz głos. Podkreślają również znaczenie intuicyjnego sterowania.

Droid BB-8 by Sphero zyskał także uznanie recenzentów. Ci chwalą go głównie za dostarczanie mnóstwa zabawy. Robot działa sprawnie i jest stabilny, a jego sterowanie jest proste i przyjemne. Został wykonany z wysokiej klasy materiałów, które gwarantują wysoką wytrzymałość. Recenzenci chwalą Sphero również za przywiązanie do szczegółów i fakt, że BB-8 wygląda jak prawdziwy. Jak przyznają ? to gadżet, z którego każdy miłośnik Gwiezdnych Wojen, niezależnie od wieku, będzie zadowolony.

BB-8 ? droid z Gwiezdnych Wojen sterowany za pomocą urządzeń z systemem iOS i Android

Magia Gwiezdnych Wojen trwa niezmiennie od lat.

 

BB-8

-nie tyle przypomina robota z najnowszej części Gwiezdnych Wojen, on po prostu jest jego miniaturową wersją. Nawiązanie do kultowej sagi znajdziesz również w funkcjonalności BB-8 ? aplikacja umożliwia nagrywanie i odtwarzanie holograficznych wiadomości, a także korzystanie ze wszystkich możliwości rozszerzonej rzeczywistości.

-ostał wyposażony w głowę, która dzięki zastosowaniu magnesów w żaden sposób nie przeszkadza w poruszaniu się robota.

-porusza się po wyznaczanych w czasie rzeczywistym ścieżkach lub zgodnie z określonymi wzorcami. Reaguje także na komendy głosowe. Dodatkowo BB-8 ma tryb autonomicznego patrolowania otoczenia.

-ma coś czego nie mają inne roboty ? osobowość. Przytakuje lub kręci głową z dezaprobatą, okazuje radość, panikę, dezorientację.

 

-łączy się z urządzeniami mobilnymi przez Bluetooth ? zasięg do 30m. Bateria wystarcza na około 60 minut zabawy, a ładowanie odbywa się metodą indukcyjną.

 

Zastosowanie w KreaTech

Głównie używany jako dodatkowa atrakcja na zajęciach/ eventach, gdzie może być wykorzystany np. do konkurencji w labiryncie.

 

BB-8, Sphero

https://www.youtube.com/watch?v=-1Y2WfcCb4M

Drukarka 3D Zortrax M200?

3D

Drukarka 3D Zortrax M200?

Wydajne i proste w obsłudze urządzenie, dzięki któremu dowolny projekt może stać się fizycznym modelem. Zortrax M200? to nie tylko urządzenie, ale również zintegrowane środowisko druku 3D, na które składa się dołączone do drukarki oprogramowanie Z-SUITE? oraz dedykowane materiały do druku.

 

CECHY ZORTRAX M200

Obszar roboczy

Obszar roboczy drukarki 3D ZOrtrax M200? wynosi 20 x 20 x 18,5 cm. Objętość modelu jest o 30 proc. większa, niż w pozostałych drukarkach 3D dostępnych na rynku.

 

Wydajność wydruku

Z 0,8kg filamentu Z-ABS? może być wydrukowanych 360 kostek o rozmiarze 25 x 25 x 25mm, z których można wydrukować konstrukcję o wymiarach 442cm3.

 

Precyzja 90 mikronów

Jest to najwyższa możliwa rozdzielczość warstwy w drukarce 3D Zortrax M200?. Pozwala to na dokładne odwzorowanie szczegółów projektu.

 

FILAMENTY

Filamenty Zortrax stworzono, aby zapewnić najlepszą jakość wydruków powstających w środowisku drukarki 3D Zortrax M200?.

Filament Z-ABS?, to materiał który jest zarówno elastyczny i twardy, z którego można drukować modele świetnie nadające się do obróbki technicznej. Modele tworzone przy użyciu Z-ABS? mogą służyć jako prototypy obiektów wytwarzanych następnie w technologii form wtryskowych.

Filament Z-ULTRAT? to plastikowy materiał, który odznacza się dużą twardością, wysoką wytrzymałością i niską podatnością na odkształcenia. Modele tworzone przy użyciu Z-ULTRAT? doskonale oddają właściwości materiałów używanych w produkcji masowej.

 

OPROGRAMOWANIE

Dołączany do drukarki Z-SUITE?, to darmowe oprogramowanie służące do przygotowywania modeli do wydruku w drukarce 3D. Program pozwala na dostosowywanie rzeczywistych parametrów takich jak: rozmiar, grubość warstw czy generowanie materiału podporowego.

Przygotowany w Z-SUITE? i zapisany w formacie z-code plik do drukarki transferujemy przy pomocy dołączonej do zestawu karty SD.

 

ZASTOSOWANIE

 

Automatyka przemysłowa

Projektowanie, wdrażanie i ulepszanie produktów z Zortrax M200? usprawnia proces produkcji i jest tańsze.

 

Medycyna

Technologia druku 3D wprowadza prototypy urządzeń medycznych na zupełnie inny poziom.

 

Projektowanie przemysłowe

Alternatywa dla drogiego i czasochłonnego prototypowania. Nanoszenie poprawek i szybszego stworzenia gotowych projektów dla klientów.

 

Architektura

Budowa trwałych i dokładnych makiet dzięki efektywnemu i oszczędzającemu czas środowisku druku 3D.

 

Edukacja

Nauka projektowania dla osób w różnym wieku. Pomoc przyszłym architektom, designerom i inżynierom w rozwoju swoich pomysłów i rozwiązywania problemów.

 

Reklama i Rozrywka

Dla zaskoczenia swoich klientów realistycznymi modelami wyprodukowanymi w ciągu kilu dni, a nie tygodni!

 

Szybkie prototypowanie

Zmniejszenie kosztów i ryzyka związanego z popularnymi metodami produkcji.

 

Inżynieria i projektowanie maszyn

Druk 3D przyspiesza proces projektowania i tworzenia funkcjonalnych prototypów. Testowanie i udoskonalanie swoich projektów z Zortraxem.

 

Prototypowanie funkcjonalne

Tworzenie i testowanie narzędzia z wysoką precyzją. Prototypowanie i poprawianie w 3D zaawansowane projekty przed rozpoczęciem procesu produkcji.

 

Zastosowanie w KreaTech

Używana na zajęciach edukacyjnych 3D, atrakcja na eventach oraz do tworzenia gadżetów dla klientów.

 

Drukarka 3D Zortrax M200?

https://www.youtube.com/watch?v=7U2ixQVXjOE

Wirtualna Rzeczywistość

HTC Vive, PlayStation VR, Gogle Gear VR2

To kilka propozycji od firm wiodących w świecie wirtualnej rzeczywistości.

 

HTC Vive

Gogle wirtualnej rzeczywistości przygotowywane przez tajwańską firmę HTC przy współpracy z firmą Valve, która jest właścicielem platformy Steam. Wymyślona przez firmy technologia SteamVR jest systemem w jakim pracują gogle. W odróżnieniu od systemu Oculus Rift, który jest przygotowywany głównie z myślą o rozrywce na siedząco ? Steam VR ma oferować rozgrywkę na stojąco. Minimalna wolna przestrzeń to 4 na 4 metry. Podobnie jak gogle konkrencji, HTC Vive posiada wbudowane 2 ekrany o rozdzielczości 1080×1200 pikseli. Jego częstotliwość odświeżania do 90 Hz. Headset do pracy wymaga mocnego komputera z systemem Windows.

HTC Vive ?Pre? ? Czujniki laserowe

Orientacja gogli w przestrzeni naszego pomieszczenia jest możliwa przy pomocy montowanych w rogach pokoju czujnikach laserowych nazywanych przez producenta ?Latarniami?. Latarnie łączą się z naszym headsetem i dzięki temu możemy swobodnie się poruszać całym ciałem. Dzięki zastosowaniu wirtualnej siatki bezpieczeństwa, gogle informują nas kiedy musimy się zatrzymać i cofnąć, aby nie wpaść na przedmioty znajdujące się w pokoju.

 

Kontrolery ruchowe HTC Vive

Trzecim elementem oprócz gogli i czujników laserowych są specjalne kontrolery które trzymamy w rękach. Na ich obudowie również umieszczone są czujniki które podobnie jak gogle są rozpoznawane w przestrzeni pomieszczenia.

 

HTC Vive to najbardziej zaawansowana alternatywa do wkroczenia w  świat wirtualnej rzeczywistości.

 

PlayStation VR

Najnowszy członek rodziny PS4.

 

Ekran OLED 5,7"

Podziwiaj, jak ożywają hiperrealistyczne środowiska 3D na niestandardowym ekranie OLED.

360 stopni widoczności.

 

Niezależnie od tego, w którą stronę się obrócisz, obraz sferyczny oferowany przez urządzenie PS VR sprawia, że stajesz się częścią realistycznego świata, w którym nic nie zaburza Ci pola widzenia.

120 klatek na sekundę.

 

Płynna grafika i niezwykle niskie opóźnienie tworzą wspólnie niewiarygodnie wciągający świat gry.

 

Od chwili, gdy założysz gogle PlayStation VR, nowy system wirtualnej rzeczywistości dla PlayStation 4, będziesz grać w radykalnie nowy sposób. Znajdziesz się w samym centrum akcji, niemal czując każdy szczegół fantastycznych nowych światów ? naprawdę poczujesz się tak, jak byś był wewnątrz gry.

 

Innowacja PlayStation

PlayStation zawsze dostarczało doświadczeń przekraczających wyobraźnię, od gier 3D po rzeczywistość rozszerzoną. Teraz dokonaliśmy ogromnego kroku naprzód w postaci PS VR. Możesz zapomnieć o ograniczeniach ekranu i wkroczyć do świata gry.

 

Poczuj się tak, jak byś naprawdę tam był

Grałeś w gry, które powodowały, że traciłeś rachubę czasu. Ale co z grami, które sprawiają, że zapominasz, gdzie jesteś? Daje Ci je PS VR, pozwalając zanurzyć się w grze z niezrównanym poczuciem bycia w niej.

 

Przesuwając granice gry

PS VR pozwoli Ci grać w takie sposoby i w takich miejscach, o których nie myślałeś, że są możliwe. Umożliwia to zaawansowany ekran OLED, który wyświetla idealnie płynny obraz 120 Hz, daje pole widzenia w zakresie 360 stopni oraz prawdziwy dźwięk 3D, dzięki któremu jesteś w stanie precyzyjnie zlokalizować wszystkie dźwięki. Możesz więc zanurzyć się w grach stworzonych specjalnie z myślą o PS VR, takich jak RIGS Mechanized Combat League czy VR Worlds.

 

Zanurz się w dźwięku

Dźwięk 3D

Odkryj nowy wymiar brzmienia, jaki oferuje najnowocześniejszy dźwięk 3D. Dzięki niemu precyzyjnie rozpoznasz kierunek i odległość dźwięków, które dochodzą z góry, z dołu i dookoła Ciebie.

 

Zintegrowany mikrofon

Rozmawiaj ze znajomymi online, dyskutuj na temat taktyki w grach i jeszcze bardziej angażuj się w wirtualny świat, korzystając z mikrofonu zintegrowanego na goglach.

 

Żyj grą w mediach społecznościowych

Zajrzyj na naszą ścianę mediów społecznościowych i poznaj zabawne, inspirujące sposoby, w jakie gracze korzystający z PS VR dzielą się swoimi doświadczeniami na Twitterze i Instagramie. Wyślij nam swoje zdjęcia, oznaczając je hashtagiem #PSVR, a być może do nich dołączysz...

Znajdź się w samym centrum gry

 

Kamera PlayStation

Podwójny obiektyw i czujniki głębi 3D pozwalają kamerze PlayStation Camera śledzić pozycję gogli, kontrolera PlayStation Move oraz paska świetlnego na kontrolerze DUALSHOCK 4, gdziekolwiek jesteś. W ten sposób zawsze będziesz w samym środku świata gry VR.

 

Precyzyjne śledzenie

Dziewięć diod LED umieszczonych z przodu, tyłu i po bokach gogli PS VR jest obserwowanych przez kamerę PlayStation Camera ? gwarantuje to doskonałą precyzję w świecie gry, niezależnie od Twojej pozycji w pokoju.

 

Gear VR2

Tańsza alternatywa dostosowana do użytkowania w połączeniu z najnowszymi modelami smartfonów firmy Samsung.

Niewiarygodny komfort

Jesteś gotowy na odkrywanie nowego świata i znalezienie się w samym centrum akcji? Jeśli tak, to potrzebujesz dopracowanych jak nigdy dotąd gogli Gear VR2. Urządzenie jest lekkie - waga 345g nie męczy podczas długich sesji a miękka pianka, zapewni odpowiedni komfort. Bezpieczne mocowanie, wytrzyma każdy ruch więc nie musisz się obawiać, że Gear VR2 spadnie ci z głowy nawet gdy sytuacja w grze stanie się gorąca.

Gogle Gear VR zapewniają szersze pole widzenia i wyraźniejszy obraz. Przenikanie światła i odbicia zostały ograniczone do minimum.

Dotknij albo przesuwaj palcem. Większy i płaski touchpad poprawia precyzję sterowania. Nowy przycisk główny zabierze Cię bezpośrednio do Oculus Home.

Internet Samsung - Zoptymalizowana pod kątem przeglądania internetu na goglach Gear VR aplikacja Samsung Internet ułatwia nawigację i stawia na pierwszym planie zdjęcia i filmy VR. Sprawia też, że przejście ze smartfonu Galaxy na gogle Gear VR jest bardzo proste.

Galeria Samsung - Dzięki tej aplikacji możesz oglądać zdjęcia i filmy 360, które wykonasz za pomocą smartfonu Galaxy lub kamery Gear 360. Galeria Samsung wspiera wiele formatów i funkcji, w tym filmy 2D i 3D, a także napisy i dźwięk przestrzenny. To najlepszy odtwarzacz multimediów dla gogli Gear VR. Ilustracje przedstawiające przykładowy wygląd Galerii Samsung.

Rozrywka i doświadczenia na zupełnie nowym poziomie

Gogle Gear VR, wspierane przez Oculus, pozwolą Ci podróżować przez galaktyki, budować imponujące

Sekrety elektroniki

 

Kompletny zestaw elementów, który pozwoli wejść w tajemniczy świat elektroniki i elektrotechniki.

Zestaw może służyć, jako wspaniałe narzędzie do poznania tajników tych ciekawych dziedzin wiedzy.

Zajmujące i stymulujące wyobraźnię eksperymenty zapewnią wiele godzin wspaniałej zabawy i nauki. Pozwolą na poznanie zasad działania układów elektronicznych.

Wszystkie elementy wchodzące w skład zestawu są zaprojektowane w sposób umożliwiający ich bezproblemowe łączenie za pomocą zaciskanych złączek.

 

Dziecko w prosty sposób, niczym składanie klocków, buduje zestawy elektroniczne: np. urządzenie, które po zapadnięciu zmroku włącza światło.

 

Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą w jeszcze większym stopniu pogłębiać swoją wiedzę i doskonalić umiejętności, budując własne, zaprojektowane przez siebie układy.

 

Zestaw posiada m.in. złączki, czujnik drgań, brzęczyk, płytka sensora, kontaktron, przycisk, wyłącznik, czujnik optyczny, czerwoną diode LED, żarówki, zasobniki na baterie, głośnik, moduł MUZYKA, moduł ALARM, moduł WOJNY GWIEZDNE, silnik, moduł ŚREDNIE FALE RADIOWE, zieloną diode LED, mikrofon, WZMACNIACZ, oporniki, cewkę powietrzną, żółtą diode LED, kondensatory, tranzystory, potencjometr, kondensator nastawny, moduł radia FM, amperomierz / woltomierz, diode, moduł wyświetlacza, tyrystor, moduł NAGRYWANIE, moduł PIOSENKA, śmigło, magnes.

Ponad 1500 ekscytujących eksperymentów.

 

Zajęcia:

Zestaw przeznaczony dla dzieci w wieku 6-9 lat, rozpoczynających przygodę z elektroniką na warsztatach Elektronika.

Poziom zajęć dostosowany do wiedzy i umiejętności dzieci.

W okresie ferii/ wakacji oraz dla uczestników bardziej doświadczonych wykorzystywane są zestawy z dodatkowymi elementami, umożliwiające budowę większych i bardziej skomplikowanych konstrukcji. Dają one więcej możliwości edukacyjnych.

Zestawy wykorzystywane także podczas eventów, festynów.

W ramach zajęć ?Elektronika? przewidziane są także lekcje z wykorzystaniem littleBits ułatwiających przejście na bardziej zaawansowaną elektronikę, programowanie z użyciem Arduino.

LittleBits

Małe, kolorowe klocki do budowania, dzięki którym szybko zrealizujesz swoje pomysły i zbudujesz niesamowite wynalazki!

Zestawy LittleBits, nagrodzone nagrodą Zabawka Roku 2017, umożliwiają połączyć w bardzo prosty sposób obwód elektryczny, składający się z różnych Bitów - czyli klocków, na których znajdują się rozmaite elementy elektroniczne. Wszystko za pomocą magnesów, którymi łączą się klocki - dzięki prostym zasadom łączenia, czytelnym opisom i kolorowym oznaczeniom klocków, obwody zawsze będą prawidłowo podłączone, bez lutowania, bez programowania i bez skomplikowanego łączenia przewodów. Elektronika jeszcze nigdy nie była taka prosta!

LittleBits stanowią nie tylko doskonałe wprowadzenie w świat techniki, ale również rozwijają kreatywność, umiejętności projektowania i majsterkowania a także logiczne myślenie. Dzięki zawarciu cechy "Art" do typowej edukacji STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), LittleBits zachęca do kreatywnego myślenia podczas rozwiązywania realnych zadań z zakresu inżynierii. Wszystkie Bity można wykorzystywać ponownie do tworzenia coraz to nowszych, bardziej skomplikowanych wynalazków, a dzięki kompatybilności, łącząc zestawy zyskuje się jeszcze więcej możliwości.

Zestawy zawierają m.in. silniki, przełączniki i wiele innych elementów, pozwalających na zbudowanie różnych ciekawych wynalazków, na przykład takich jak zdalnie sterowany samochodzik, bezprzewodowy dzwonek do drzwi lub maszynę do dmuchania baniek mydlanych. W zestawie znajduje się różne elektroniczne klocki, szczegółowe instrukcje oraz wszystkie akcesoria i narzędzia potrzebne do odnalezienia ukrytego w sobie wynalazcy.

 

Cechy produktu:

  • zestaw rozwijający umiejętności majsterkowania, rozwiązywania problemów i kreatywnego myślenia u dzieci. Zestaw pozwala na tworzenie rozmaitych wynalazków z użyciem elektronicznych klocków.
  • dużo gotowych projektów wynalazków
  • Technologia Bluetooth
  • Zestaw kompatybilny z innymi zestawami LittleBits, wszystkie bity posiadają możliwość nieskończonego ponownego wykorzystania do tworzenia nowszych wynalazków

 

Zajęcia:

Zestaw przeznaczony dla dzieci w wieku 7-14 lat, kontynuujących i rozpoczynających przygodę z elektroniką na warsztatach Elektronika.

Poziom zajęć dostosowany do wiedzy i umiejętności dzieci.

Zestawy wykorzystywane także podczas ferii/wakacji, eventów, festynów.

W ramach zajęć ?Elektronika? przewidziane są lekcje głównie z wykorzystaniem zestawów Sekrety Elektroniki a littleBits wykorzystywane są dodatkowo jako ułatwienie przejście na bardziej zaawansowaną elektronikę, programowanie z użyciem Arduino.

 

littleBits

https://www.youtube.com/watch?v=YUUsJSDa7PE

Arduino

Zestaw z Arduino

Zestaw elementów elektronicznych ułatwiających rozpoczęcie pracy z modułami z serii Arduino. W komplecie znajduje się ponad 45 pozycji m.in.: diody LED, rezystory, rozmaite czujniki, układy scalone, przekaźnik oraz wyświetlacz LCD, silniki z kołami i sterownikiem, duża płytka stykowa z zestawem przewodów.

Prosty język programowania i przyjazne środowisko Arduino sprawiły, że płytki stały się bardzo popularne na całym świecie. W tym zestawie znajduje się ponad 45 kompatybilnych elementów, które umożliwiają stworzenie wielu edukacyjnych praktycznych projektów na bazie Arduino.

Duża płytka stykowa oraz przewody połączeniowe umożliwiają tworzenie obwodów. Przyciski wraz z diodami LED oraz czytelnym wyświetlaczem LCD pozwalają stworzyć interfejs użytkownika. W zestawie znajdują się także rozmaite czujniki oraz silniki z kołami i sterownikiem, które pozwalają na stworzenie  robota. Dzięki przekaźnikowi użytkownik może sterować urządzeniami o wyższym poborze mocy, np. paskiem LED.

Arduino Uno jest podstawową i zarazem najpopularniejszą wersją z całej serii. Płytka zawiera mikrokontroler ATmega328, wyposażony w 14 cyfrowych wejść/wyjść z czego 6 można wykorzystać jako wyjścia PWM (np. do sterowania silnikami) oraz 6 analogowych wejść. Układ taktowany jest sygnałem zegarowym o częstotliwości 16 MHz, posiada 32 kB pamięci programu Flash oraz 2 kB pamięci operacyjnej SRAM.

Zestaw zawiera:

  1. Płytka stykowa 830 pól - duża płytka z osobnymi liniami zasilania umożliwiająca tworzenie układów.
  2. Zestaw rezystorów (200 szt.) - po 20 szt. najpopularniejszych wartości, umożliwiających np. podłączenie diod LED.
  3. Zestaw diod LED 5 mm 10 szt. z rezystorami - W skład zestawu wchodzą: 10 szt. rezystorów 1,2 k? oraz po 3 szt. zielonych, czerwonych i żółtych diod oraz 1 dioda niebieska
  4. Dioda RGB wspólna anoda- LED z czterema wyprowadzeniami potrafiąca świecić we wszystkich kolorach.
  5. Przewody połączeniowe 65 szt. męsko - męskie - umożliwiają tworzenie połączeń na płytce stykowej oraz pomiędzy płytką i Arduino.
  6. Przewody połączeniowe męsko-żeńskie - 20 szt - umożliwiają tworzenie połączeń.
  7. Przewody połączeniowe żeńsko-żeńskie - 20 szt - umożliwiają tworzenie połączeń.
  8. Zestaw goldpin raster 2,54mm - zawiera popularne złącza goldpin raster 2,54 mm: listwę męską prostą 1x40 i 2x40, listwę męską kątową 1x40 i 2x40, listwę żeńską 1x40 i 2x40.

9.Koszyk na 4 baterie typu AA (R6) z pokrywą i włącznikiem

  1. Cztery baterie AA - popularne duże paluszki.
  2. Przyciski typu tact-switch - 5 szt. - proste przyciski ze złączami dopasowanymi do płytki stykowej, która znajduje się w zestawie.
  3. Dioda prostownicza 1N4007 1 A / 1000 V - maksymalne napięcie pracy 1000 V, prąd do 1 A. W komplecie znajduje się 10 szt.
  4. Potencjometr obrotowy 10 k? liniowy - podobnie jak przyciski, podłączony do wyprowadzeń analogowych może służyć jako element interfejsu użytkownika - proste pokrętło.
  5. Moduł zasilający do płytek stykowych MB102- 3,3 V / 5 V - pozwala na podłączenie zasilania 5 V lub 3,3 V przy pomocy zasilacza sieciowego. Posiada diodę LED sygnalizującą załączenie zasilania.
  6. Przetwornica step-down LM2596 3,2 V - 35 V / 3 A - może posłużyć jako zasilacz - napięcie wyjściowe jest regulowane za pomocą potencjometru w zakresie od 3,2 V do 35 V. Napięcie wejściowe wynosi od 3,2 V do 40 V.
  7. Czujnik wilgotności gleby - służy do wyznaczania poziomu wilgotności gleby. Posiada wyjście cyfrowe oraz analogowe, co czyni go kompatybilnym z Arduino.
  8. Czujnik ruchu PIR HC-SR501 - pozwala na wykrywanie ruchu. Wykorzystywany jest do detekcji obiektów w pomieszczeniach w systemach alarmowych i oświetleniowych.
  9. Czujnik odległości - ultradźwiękowy HC-SR04 działający w zakresie od 2 cm do 200 cm. Wyjściem jest sygnał, którego czas trwania jest proporcjonalny do mierzonej odległości.
  10. Czujnik temperatury i wilgotności DHT11 - moduł + przewody - wyposażony w interfejs cyfrowy. Zakres pomiarowy: temperatura 0-50 °C, wilgotność 20-90 %RH.
  11. Czujnik temperatury cyfrowy DS18B20 - popularny, prosty w obsłudze termometr, podłączany poprzez magistralę 1-wire.
  12. Czujnik temperatury analogowy LM35 - popularny, prosty w obsłudze termometr, podłączany do wejść analogowych Arduino.
  13. Wyłącznik krańcowy z dźwignią - prosty czujnik zwarciowy.
  14. Moduł przekaźnika z izolacją optoelektroniczną - wyposażony w przekaźnik SRD-05 z cewką 5 V i optyczną izolacją. Pozwala na sterowanie elementami wykonawczymi przy pomocy pinów Arduino.
  15. Moduł sieciowy Ethernet ENC28J60 - pozwala na połączenie Arduino z siecią Ethernet poprzez interfejs SPI.
  16. Moduł czytnika kart SD - karty SD pracują z napięciem 3,3 V, należy zastosować konwerter napięć, który znajduje się w tym zestawie.
  17. Moduł z buzzerem aktywnym z generatorem - umożliwia tworzenie sygnałów dźwiękowych przy pomocy stałego sygnału napięciowego.
  18. Moduł WiFi ESP-01 ESP8266 - 3 GPIO, 0,5MB - pozwala połączyć Arduino z domową siecią WiFi.
  19. Moduł radiowy 4-kanały 315 MHz + pilot - przyciśnięcie klawisza powoduje zamianę stanu logicznego na wyprowadzeniach odbiornika.
  20. Moduł Bluetooth HC-05 v2 - komunikuje się poprzez interfejs szeregowy UART (piny RX, TX), wspiera komendy AT. Pracują z napięciem 3,3 V, dlatego teżnależy zastosować konwerter napięć, który znajduje się w tym zestawie.
  21. Klawiatura numeryczna - membranowa, samoprzylepna, wyposażona w 12 klawiszy
  22. Fotorezystor - czujnik umożliwiający pomiar natężenia padającego światła, pozwoli np. wykryć czy w pomieszczeniu jest ciemno czy jasno.
  23. Kondensator ceramiczny - 100nF/50V THT - 10 szt.
  24. Kondensator elektrolityczny 100uF/35V 6x12mm 105C THT - 10 szt.
  25. Tranzystor NPN BC547 (5 szt.) - układy półprzewodnikowe pozwalające m.in. sterować elementami, które pobierają większy prąd niż może dostarczyć pojedynczy pin mikrokontrolera.
  26. Mosfet typu N IRL540N THT - tranzystor unipolarny o dużym prądzie drenu pozwala sterować urządzeniami o większym poborze mocy.
  27. Wyświetlacz LCD 16x2 z niebieskim lub zielonym podświetlaniem - popularny wyświetlacz alfanumeryczny z dostępną biblioteką dla Arduino z przylutowanymi złączami goldpin.
  28. Konwerter I2C do popularnego wyświetlacza ze sterownikiem HD44780 np. 2x16 znaków. Dzięki temu układowi do podłączenia ekranu wystarczą dwie linie danych oraz zasilanie 5 V i masa.
  29. Konwerter napięć -

Lego Soft

Lego Soft

Zestaw klocków składa się z 84 elementów, przeznaczony dla dzieci w wieku 2-5 lat.

Klocki o rozmiarze XXL wykonane z  tworzywa na tyle miękkiego by nie skaleczyć dziecka i na tyle twardego by można spokojnie budować duże konstrukcje.

Zajęcia:

Zestaw przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym, prowadzone na terenie placówek edukacyjnych. Często jako dodatek do zajęć Nauka z Lego.

Zestawy wykorzystywane także podczas ferii/wakacji, eventów, festynów.

EverBlock

 

EverBlock

Naturalnej wielkości bloki konstrukcyjne do tworzenia praktycznie każdej struktury.

System EverBlock oferuje doskonałe, duże klocki konstrukcyjne zdolne stworzyć modułowo, teoretycznie każdą konstrukcje. To wyjątkowo łatwy i szybki sposób budowy obiektów przestrzennych poprzez dołączenie poszczególnych, uniwersalnych modułów w dowolny kształt, wzór, rozmiar.

Wszystko co stworzysz, może być rozłożone i  powtórnie złożone w nowym miejscu, a dodatkowe klocki mogą posłużyć do budowy dodatkowych struktur, EverBlock to doskonała, unikatowa metoda tworzenia konstrukcji.

Zastosowanie w KreaTech

Głównie używane na eventach jako:

-dodatkowa atrakcja w postaci klocków do dużych budowli, zabaw

- elementy użytkowe

 

EverBlock

https://www.youtube.com/watch?v=Kh8K6lFC4go

Lego Duplo -wersja edukacyjna

Lego Duplo -wersja edukacyjna
To m.in. klocki z seri Duplo Opowieści, Kreatywny budowniczy, Zwierzęta Bingo
Zestaw Duplo Opowieści (Historie)
Zachęca dzieci do opowiadania ich własnych historyjek i poznanych wcześniej bajek. Oprócz kolorowych klocków zestaw zawiera 5 kolorowych kart z różnymi tłami będącymi wspaniałym uzupełnieniem w zabawie.
Historię można zacząć już po połączeniu ze sobą dwóch klocków. Kolorowe tła (w 10 różnych wersjach) są dodatkową inspiracją i kluczową częścią opowieści. Mogą być umieszczone w specjalnym uchwycie ustawionym na jednej z 3 podstawek z zestawu.
Zestaw zawiera klocki zainspirowane popularnymi baśniami, zwierzątka, skrzynie ze skarbami czy flagi rycerskie. Dodatkowo dołączone są zestawy pomysłów dla nauczycieli.
Wartości edukacyjne:
- zestaw przeznaczony zarówno do wyreżyserowanej jak i swobodnej zabawy
- odkrywanie różnych postaci w trakcie odgrywania ról
- wspiera rozwój społeczno-emocjonalny

Kreatywny budowniczy
Zestaw jest doskonałym wprowadzeniem do nauki budowania z klockami Duplo. Zawiera proste kolorowe instrukcje na 4 dwustronnych dużych kartach i 2 podstawki.
Zestaw zaprojektowany jest w sposób, który zachęca do wymyślania historyjek do każdej z budowli oraz współpracy między dziećmi. Dzieci w trakcie zabawy rozwijają swoje zdolności opisywania sytuacji i zrozumienia poszczególnych ról przypadających każdemu w społeczeństwie. Dodatkowo w trakcie zabawy rozwijana jest zdolność rozumienia kształtów 2D i 3D.
Zestaw zawiera 4 karty z instrukcjami, na których budowle pokazane są w skali 1:1 (na każdej ze stron narysowany jest model i adekwatne tło), uchwyt do postawienia kart oraz podstawki. Dołączona jest również ulotka ?Jak rozpocząć? z inspirującymi pomysłami. Całość zapakowana jest w wytrzymałe pudełko z przezroczystą pokrywką.
Wartości dydaktyczne:
- odkrywanie kształtów, pozycji, przestrzeni i numerowania
- odkrywanie kształtów 2D i 3D
- budowanie z instrukcją w skali 1:1
- rozwijanie języka opisowego przy opowiadaniu historyjek z wybudowaną konstrukcją
- współpraca w grupie

Zwierzęta Bingo
Dla lubiących zabawę z bingo i klocki Duplo! W pudełku 8 kart do gry z 16 różnymi zwierzętami. Zbieranie klocków, aż nie wybuduje się swojego zwierzaczka i wygra!
W każdej grze może brać udział do 8 osób, każdy z graczy musi zebrać klocki, żeby wybudować zwierzaka z instrukcji na wylosowanej karcie. Losowanie kolejnych klocków dostarcza niezapomnianej rozrywki i uczy dzieci rozpoznawać klocki potrzebne do zbudowania postaci z instrukcji.
Przedszkolaki współpracują, komunikują się oraz pracują z innymi dziećmi, przestrzegając zasad gry.

Zajęcia:
Zestaw przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zajęcia Nauka z Lego prowadzone są na terenie placówek edukacyjnych. Często zajęcia Lego Duplo są traktowane w tych placówkach jako wprowadzenie do zajęć Lego WeDo.

Lego Duplo
https://www.youtube.com/watch?v=TBa48qAvMcc

W naszej ofercie :

Kreatywne soboty

Niezpomniane urodziny

Systematyczne kursy technologiczne

feather_1-1-0_eye_200_0_00ccff_none-150x150

Oprócz standardowej oferty realizujemy także zlecenia przygotowane specjalnie dla Państwa na szczególne okazje.

Zajęcia feryjne i wakacyjne

Udział w konferencjach 

Wizyty w naszym lokalu

stroke-7_1-2-0_global_200_0_00ccff_none-150x150

Mamy mnóstwo kreatywnych pomysłów na wykorzystanie nowoczesnych technologii, posiadamy doświadczenie w planowaniu imprez, moderowaniu eventów.

Ciekawe eventy

Organizacja konkursów 

Niezwykłe spotkania z robotem NAO

font-awesome_4-7-0_rocket_200_0_00ccff_none-150x150

Każde z organizowanych przez nas wydarzeń możemy przystosować do konkretnej tematyki.

font-awesome_4-7-0_users_200_0_61b23d_none

Kadra doświadczonych instruktorów, na którą składają się informatycy, pedagodzy, graficy, inżynierowie

font-awesome_4-7-0_graduation-cap_200_0_61b23d_none

Doświadczenie poparte referencjami naszych klientów, partnerów, zaprzyjaźnionych placówek

font-awesome_4-7-0_male_200_0_61b23d_none

Indywidualne podejście do dziecka – zapominamy o typowo szkolnym trybie nauczania

font-awesome_4-7-0_child_200_0_61b23d_none

Przyjazne metody nauczania przez zabawę

 

font-awesome_4-7-0_laptop_200_0_61b23d_none

Najwyższej klasy sprzęt technologiczny, którego arsenał stale zwiększamy

font-awesome_4-7-0_line-chart_200_0_61b23d_none

Szybkie efekty w różnych aspektach rozwojowych dziecka

 

Nasze osiągnięcia

stroke-7_1-2-0_news-paper_200_0_00ccff_none-100x100

Posiadamy bogate doświadczenie w prowadzeniu warsztatów, pokazów, eventów w szkołach, przedszkolach, instytucjach kulturalnych, firmach, organizacjach.

Prowadzimy zajęcia dla uczniów na każdym poziomie edukacji, pracujemy także z dziećmi autystycznymi i niepełnosprawnymi.

stroke-7_1-2-0_news-paper_200_0_00ccff_none-100x100
stroke-7_1-2-0_map-marker_200_0_00ccff_none-100x100

Bierzemy udział w inicjatywach związanych z nowoczesną edukacją, takich jak Targi Edukacji Nowoczesnej, Akademia Duckie Deck, Kreatywnie w szkole i po szkole, Małopolskie Targi Innowacji, czy Małopolska Noc Naukowców

Jesteśmy partnerami takich wydarzeń jak Małopolski Festiwal Innowacji, Parada Robotów, European Rover Challange.

stroke-7_1-2-0_cup_200_0_00ccff_none-100x100

Nasze zaangażowanie zostało docenione nominacją do Polskiej Nagrody Innowacyjności 2015 i licznymi zaproszeniami na konferencje dotyczące zaawansowanych technologii, np. podczas Dni Województwa Lubuskiego w ramach Kawiarenki Robotycznej oraz Demo Alley w trakcie TEDxKraków.

Nasza siedziba – Centrum Kreatywnej Technologii posiada tytuł Miejsca przyjaznego maluchom.

stroke-7_1-2-0_cup_200_0_00ccff_none-100x100

Referencje

Partnerzy

[ditty_news_ticker id=”4429″]

Pracuj u Nas!

Dołącz do nas! Oferta pracy, stażu i praktyk

Dla doświadczonych…

Nieustannie staramy się rozbudowywać nasz zespół o wartościowych inżynierów, programistów i grafików. Mając świadomość ile w tworzeniu robotów i nauczaniu młodzieży znaczy doświadczenie i predyspozycje. Dajemy pierwszeństwo osobom, które mogą pochwalić sie stażem i osiągnięciami.
Szukamy przede wszystkim inżynierów po studiach technicznych, programistów i grafików komputerowych. Nie jest ważny wiek, płeć ani nawet technologia w której dotąd tworzyliście. Ważne jest by twierdząco odpowiadać na pytania: czy chcecie poszukiwać nowych technologii, które najlepiej pasują do stawianych Wam zadań. Zmierzamy w kierunku wykorzystywania najnowocześniejszych technologii ale też tworzenia ich! Dodatkowo chcemy dzielić się naszą wiedzą z młodzieżą.

…i dla szukających doświadczeń!

W naszym zespole masz szansę nauczyć się czym różni się konstruowanie i programowanie robotów z gotowych elementów i oprogramowania, od tworzenia własnych robotów. Niedoświadczonym entuzjastom mającym za sobą pierwsze kroki w dziedzinach takich jak robotyka, automatyka, informatyka czy grafika proponujemy staże i praktyki w czasie których pod okiem doświadczonych kolegów będziecie mogli rozwinąć skrzydła i udowodnić na co Was stać.
Dołączysz do kreatywnych technologicznie? Napisz coś co nas zainteresuje (nie tylko CV!) na
rekrutacja@kreatech.pl